În 1886, Robert Bosch a fondat „Atelierul de mecanică de precizie și inginerie electrică” la Stuttgart. Este rădăcina companiei globale de astăzi, care s-a caracterizat încă de la început prin puterea inovatoare și angajamentul social.
Odată cu sfârșitul „Cortinei de fier”, a început o nouă eră pentru Bosch. Până în 1994, compania era reprezentată cu propriile companii în 13 țări din fostul bloc estic. Au urmat site-urile de producție: în Jihlava și Budweis în Cehia, în Wroclaw în Polonia, în Miskolc și Hatvan în Ungaria și în Engels și Samara în Federația Rusă. Ponderea vânzărilor în afara Germaniei a crescut de la 51% în 1990 la aproximativ 72% în 2000.
În India, Japonia și țările din Asia de Sud-Est, Bosch fie este prezent de mult timp, fie și-a stabilit o prezență pe piețele în creștere. Din punct de vedere strategic, însă, deschiderea treptată a pieței chineze a fost de interes deosebit. Până în 1994, Bosch a fost reprezentat doar prin licențe și din 1989 cu o reprezentanță în Beijing. După aceea, Bosch a reușit să câștige un loc pe această piață și ca producător regional.