Cele mai frecvente 5 greșeli la conducerea unui stivuitor și cum să le evitați

Cele mai frecvente 5 greșeli la conducerea unui stivuitor și cum să le evitați
Statistic, în Europa se întâmplă un accident la fiecare șase minute în timpul depozitării, încărcării și descărcării. Majoritatea acestor accidente au loc în legătură cu utilaj industrial, cum ar fi stivuitoarele sau transpaletele. Acest lucru arată că utilizarea acestor dispozitive implică riscuri considerabile, atât pentru șofer, cât și pentru alți lucrători.

De aceea, vă prezentăm cele mai frecvente greșeli legate de utilizarea stivuitoarelor, care duc în mod  repetat la situații periculoase și la accidente:
 

1. Conducerea cu viteză prea mare


În logistică, există adesea presiune de timp, ceea ce îi determină pe unii șoferi de stivuitoare să apese pedala de accelerație pentru a ajunge mai repede de la A la B. Stivuitoarele diesel moderne pot atinge viteze maxime de până la 20 km/h. Aceasta înseamnă că acestea sunt considerabil mai rapide decât transpaletele cu motor care circulă cu maximum 6 km/h fără sarcină sau pietonii (3,6 km/h). Stivuitoarele electrice pentru transport intern se deplasează și ele mai rapid decât ceilalți utilizatori ai aleilor din incintele de depozitare sau de producție, cu o viteză maximă de 12 km/h. Oricând poate să apară o persoană cu transpalet manual în fața stivuitorului, deci se impune o conduită de conducere foarte prudentă pentru orice stivuitorist. Este mai bine să mergeți puțin mai încet, dar mai sigur decât să riscați un accident pentru câteva secunde!

 

2. Mersul cu spatele, fără a privi


Când transportați paleți înalți sau alte încărcături, vederea în față este adesea blocată. Singura opțiune rămasă pentru șoferul stivuitorului este de a cupla treapta de mers înapoi. Pentru a se asigura că nu se întâmplă nimic, șoferul nu trebuie doar să poată direcționa în siguranță stivuitorul invers, ci și să privească în orice moment în direcția de deplasare. Stivuitoarele moderne au scaunul șoferului rotativ, ca urmare fiind mai confortabil și mai ușor pentru șoferul stivuitorului să privească și înapoi în direcția de deplasare. Acest lucru evită dureri și tensiune în zona gâtului și umărului, iar ergonomia de lucru este mai bună. Dar chiar și în cazul stivuitoarelor ce au scaunul șoferului fix, se aplică următoarele: conduceți numai atunci când aveți o vedere clară în direcția de deplasare, indiferent dacă stivuitorul se deplasează înainte sau înapoi!

 

3. Folosirea unei singure furci pentru transport


În mod standard, fiecare stivuitor are două furci dispuse în paralel. Toate valorile din diagrama capacității se referă întotdeauna la faptul că sarcina este preluată uniform cu ambele furci. Aceasta înseamnă că capacitatea de încărcare este semnificativ redusă dacă doar una dintre cele două furci este utilizată pentru a ridica și transporta o sarcină. În plus, cu o singură furcă nu se poate asigura că sarcina poate fi transportată în siguranță, deoarece există întotdeauna riscul ca sarcina să se dezechilibreze și să se răstoarne. Pentru a transporta încărcăturile în siguranță, trebuie să fie utilizat întotdeauna întregul dispozitiv de manipulare a sarcinii, adică ambele furci în cazul stivuitorului. Acest lucru este valabil atât pentru paleți, cât și pentru încărcături lichide sau suspendate.

 

4. Lucrări de întreținere fără o platformă cu balustradă


Când lucrați la înălțimi, există întotdeauna un risc crescut de accidente. Chiar și o cădere necontrolată de la o înălțime de doi metri poate fi fatală, iar riscul crește cu fiecare centimetru suplimentar. Deci, dacă trebuie să reparați sau să înlocuiți ceva sub acoperișul halei sau la nivelul cel mai de sus al raftului cu paleți, cu siguranță nu ar trebui să vă lipsiți de un suport sigur. Să pui pur și simplu un pelet pe lameele stivuitorului și să te lași ridicat de stivuitorist la înălțime mare este în mod clar prea nesigur și nu este permis. Dacă se folosește un stivuitor pentru a ridica persoane, trebuie utilizat un coș (nacelă de stivuitor) aprobat, cu balustradă și protecție ca și platformă sigură de lucru.

 

5. Stivuitorul nu este securizat la parcare


Fiecare șofer învață la școala de șoferi cum să își parcheze vehiculul în siguranță: opriți motorul, trageți frâna de mână, cuplați o treaptă de viteză, scoateți cheia. Nu este diferit cu stivuitoarele: un stivuitor care este parcat temporar sau permanent trebuie să fie întotdeauna asigurat, atât împotriva utilizarii neautorizate de către terți, cât și împotriva deplasarii involuntare. Prin urmare, frâna de mână trebuie acționată de fiecare dată când vehiculul este parcat sau părăsit scurt de către șofer.
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!